Session 2B - Reisverslag uit Tannersville, Verenigde Staten van Jasper Clerx - WaarBenJij.nu Session 2B - Reisverslag uit Tannersville, Verenigde Staten van Jasper Clerx - WaarBenJij.nu

Session 2B

Blijf op de hoogte en volg Jasper

20 Juli 2014 | Verenigde Staten, Tannersville

Deze week kregen we drie nieuwe kampeerders waarvan er eentje echt geniaal was: Paul Gibson.

Paul was een kleine zwarte man die de leukste dingen uit zijn hoed toverde. Met dingen bedoel ik woorden en zinnen en met hoed bedoel ik mond, natuurlijk. Naast Paul kwam Joel Weinberg and Bernardo Medina nog langs.

Het was een enerverende week met vooral ups en vrijwel geen downs. Er is vrij weinig specifieks gebeurd deze week en de vrije dag was klote, waarom? Dat vertel ik later.

Joel Weinberg:
Op het eerste gezicht een hele aardige man, waar je een redelijk babbeltje mee kan maken, maar achter bleek dat het een ventje was wat ook op je zenuwen kon werken. Nu kan elke kampeerder dat doen, maar Joel had er in ieder geval talent voor. Hij had een rolstoel en kon heel slecht lopen. We moesten hem zoveel mogelijk laten lopen en zo weinig mogelijk in de rolstoel laten bewegen, omdat het slecht is voor z' n spieren. Dit zorgde vaak voor tramalant. We konden hem vaak motiveren door te zeggen wat voor een sterke kerel hij wel niet is en dat zijn vriendin op hem aan het wachten was (hij had een vriendin, Laura, op het kamp). Leuk om een weekje mee te werken, blij dat ik van hem af was.

Bernardo Medina:
Prachtige kerel die vooral verbaal sterk was, hoewel ik er wat later achter kwam dat hij je gewoon napraatte. Hij kon verschrikkelijk goed tekenen en kon alles zelfstandig doen. Hij zong graag ' Umbrella' van Rihanna en was 'a man'. Uitleg: Iedere keer als we zeiden: "You're the man Bernie!" Reageerde hij met:"I'm a man!" al wijzend naar zichzelf. Supervet.

Paul Gibson:
Daar zijn we dan. Als ik eerlijk mag zijn, dit was me een juweeltje van een kampeerder. Hij was super schattig, volgde je overal, hield je hand vast (en die van andere kampeerders wat het nog schattiger maakte) en had hilarische uitspraken. Voorbeeld:"Frosties are grrrrrrreat!" of "Thank god for cleanex tissues". Dit alles met een mooi bijpassend gebaar. Had je je vinger op zijn hoofd dan ging hij rondjes draaien en hij hield van knuffelen. Prachtige kampeerder dus. Ik vond het dan ook hartstikke jammer dat ik hem moest laten gaan en hem ook maar voor een week had. Daar had ik de hele zomer wel mee in een cabin kunnen zitten. Als ik foto's beschikbaar heb ga ik ze erop zetten, zo is het beeld wat duidelijker!

Dan komen we nu bij de vrije dag:
Bagger. De dag ervoor uitgaan was supervet en we hebben goed gevierd dat we vrij waren, ware het niet dat het de dag erna slecht weer was. Daarnaast was het een dinsdag. Resultaat: de bioscoop was dicht, de zipline was geen optie en gaan zwemmen al helemaal niet. Daarom belde we maar een taxi om 11 uur 's ochtends. Deze zou om 2 uur bij McGregors (de lokale pub) aankomen zodat we met een goede groep naar Woodstock zouden kunnen gaan. Uiteindelijk kwam de taxi om 4 uur en we hadden al lang besloten dat we niet meer zouden gaan omdat de winkels toch om 6 uur zouden sluiten. Ik ben dus maar terug naar kamp gegaan (de rest ging nog naar de beek, maar dat kon me niet meer boeien) om vervolgens daar niks te doen. Opzich een megachille dag omdat ik letterlijk niks gedaan heb, maar van de andere kant ook een verspilde dag omdat ik in principe geen fluit (letterlijk) gezien heb.

Ik vond het jammer om deze groep campers vaarwel te zeggen en kan dan ook niet wachten op de volgende groep die zich aandient. Daniel Cardone gaat ook weg deze week en heeft het vier weken volgehouden met ons (of andersom?) Sessie 3 gaat bijna beginnen en we zitten bijna op de helft!!

Tot snel

  • 29 Juli 2014 - 23:47

    Philo Kroon-Sliepenbeek:

    Jasper, wat is een zipline?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 20 Juni 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 3119

Voorgaande reizen:

11 Juni 2014 - 23 September 2014

Zomerkamp 2014

Landen bezocht: