Session 1B - Reisverslag uit Tannersville, Verenigde Staten van Jasper Clerx - WaarBenJij.nu Session 1B - Reisverslag uit Tannersville, Verenigde Staten van Jasper Clerx - WaarBenJij.nu

Session 1B

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

13 Juli 2014 | Verenigde Staten, Tannersville

De busreis dag was erg prettig. Vooral omdat je, als je niet op de bus zit, praktisch een dag vrij hebt. Teminste, tot die avond dan want de nieuwe kampeerders kwamen rond 6 uur. We hebben die dag dan ook vooral gereflecteerd en de cabin opgeruimd zodat we klaar zouden zijn voor de volgende groep.

Die groep kwam snel en we hadden weer een flinke bubs in onze cabin. Aan onze kant waren er vijf kampeerders waarvan elke weer uniek was wat trekjes e.d. betreft. Ik zal de kampeerders weer even kort beschrijven.

Michael Picarillo:
Dikke typische Amerikaan die altijd een glimlach op zijn gezicht heeft en een beetje lastig praat. Loopte moeilijk, maar hij was toch een van de leukere kampeerders die we hadden deze sessie. Een keer wilde hij gaan douchen en toen zag ik dat hij in zijn onderbroek had gepoept. Er zat gewoon echt een stuk poep in. Ik wilde het schoon maken, maar ik ben tussendoor drie keer naar buiten gelopen om frisse adem te halen want het was niet te harden.

Richard Spizziri:
Cool gozer. Oude kerel ook maar erg zelfstandig. Hij liep altijd, weer of geen weer, met een bandana, pet en zonnenbril over het kamp. Hij had een zwart leren jas en liep er stoer bij. Het grappige was dat het een klein ventje was, dus het kwam komisch over.

Stephen Zurl:
Erg zelfstandige kerel dus we hebben hem vrijwel niet gezien, daar kwam bij dat hij veel met zijn vriendin uithing op het kamp, dus we hielden ons niet zo heel erg mee bezig. Naar het schijnt dat we tijdens derde sessie vooral zulke kampeerders tegen zullen komen.

James Horton:
Geweldige vent. Geestelijke leeftijd van een jaar of 6, maar evengoed briljante kerel. Hij speelde vooral met zijn actiefiguren en kaartspellen. Altijd nadat hij iets zei, ging hij gekke dinge zeggen en wijzen. Rare handgebaren en daarna deed hij weer normaal. Hij was niet heel zelfstandig, maar omdat hij aardig was, was het ook heel erg leuk om voor hem te zorgen!

Arthur Gilbert:
Zeurpiet eerste klas. Veeleisend en alles behalve enthousiast. Gewoon een eikel dus. Mag ik dat vinden? Ja dat mag ik vinden.

Deze sessie is alles eigelijk heel soepel verlopen, mede omdat we gewoon een hele makkelijke groep hadden. Ik werd een dag gevraagd mee te helpen bij een andere cabin, waar ik het ook goed met de counselors kon vinden, dus ik had er wel zin in. Het bleek een verschrikkelijke dag te gaan worden.

Het begon met het feit dat heel veel van die kampeerders 1 op 1 zijn. Dit houd in dat ze een dergelijke geestelijke (geen gevoel voor gevaar) of fysieke (lastig lopen/rolstoel) beperking hebben dat er altijd iemand bij moet zijn. Deze dag begon ik met drie uur lopen van ontbijt tot lunch omdat een kampeerder besloot het ontbijt toch maar niet af te maken en maar gewoon voor een wandeling te gaan. De middag was overigens wel leuk, maar het grote probleem van de ochtend was dat ik niets had. Af en toe gooiden we een bal over, maar aangezien die kampeerder (overigens een jonge knul) niet verbaal was, had ik dus vrij weinig.

Ik was blij weer terug in mijn eigen cabin te zijn na die dag, want ik heb toch geleerd onze cabin te aanvaarden voor hoe het is en dat ik eigenlijk mazzel heb.

De tweede vrij dag heb ik vooral bij de beek besteed, waarna ik Nederland - Mexico heb gekeken.

Ook bij deze groep heb ik gemixte gevoelens. Ik kan zo de mensen eruit plukken die mogen blijven van mij, maar helaas kan dat niet. Overigens blijft James nog een week en Daniel twee weken. Aangezien ik zaterdag ochtend op de bus moet, word het vroeg naar bed!

  • 16 Juli 2014 - 02:43

    Philo Kroon-Sliepenbeek:

    Ha die Jasper,
    Heb net je twee laatste berichten gelezen. (Heb er blijkbaar een gemist.) Enorm leuk om te lezen hoe je de kampgasten typeert! Heb bewondering voor hoe je dealt met zaken waarmee je geconfronteerd wordt. Schat in dat je door wat je meemaakt, met een nieuwe kijk op de gehandicapte medemens terugkomt. Kijk uit naar het vervolg!


  • 16 Juli 2014 - 16:48

    Brüder:

    Hey,

    Leuke updates steeds! Busse noe herhalingen van 't WK aan ut bekieke?
    Hiej in Duitsland ken de pret neet op. Gedrage zich hiej trouwens aug wiej eemes van 6 ;)
    Wanneer FaceTime we nog es?

    Be Good,

    Friso

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 20 Juni 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 3120

Voorgaande reizen:

11 Juni 2014 - 23 September 2014

Zomerkamp 2014

Landen bezocht: